Abby, 19, AD student.

about post link +follow
Segmen : One True Pairing
Assalammualaikum.
Teringin nak join segmen OTP ni, macam best je lol.
Pick top 10 OTP

  1. DongWoo [Donghyun x Minwoo]
  2. DaeJae [Daehyun x Youngjae]
  3. BaDeul [Baro x Sandeul]
  4. PenHyuk [Peniel x Minhyuk]
  5. KonJae [Hyeongkon x Jaehyung]
  6. RomeRay [Barom x Hyunil]
  7. JRen [JR x Ren]
  8. SeJin [Seyong x Chaejin]
  9. RaviN [Ravi x N]
  10. HunHan [Sehun x Luhan]
1) Since when you ship all 10 OTP?
DongWoo - Sejak aku tengok Boyfriend Mnet M!Pick part dorang buat parody Coffee Prince tu Donghyun confess kat Minwoo, sweetnyaaa pastu part dorang nyanyi lagu Boyfriend kat 1st fanmeet then Minwoo peluk Donghyun dari belakang masa Donghyun tengah buat fanservice lol terkejut leader tu dibuatnya ;~;

DaeJae - Sejak Tadah! It's B.A.P. Omg rindu gilaaaa~ Aku suka Youngjae dalam tadah sebab rambut dia time tu panjang and dia lawak, then aku terus ship dia & Daehyun walaupon dorang takde interact sangat lol sekali tengok dorang rapat terus ship sampai sekarang ;w;

BaDeul - Cinta pandang pertama HAHAHA aku start suka B1A4 sejak aku tengok fancam dorang kat fanmeet manatah yang dorang buat titanic tu then aku geledah pasal biwaneypo, dah tau nama sume terus aku ship BaDeul ni haa -.- Cho chweet~

PenHyuk - Aku ship dorang sebab dorang bias aku dalam BTOB miahaha so thats mean aku ship dorang sejak debut ._. ok boleh jadi lah kan kann?

KonJae - Sejak tengok video selfcam Hyeongkon dengan member A-JAX yang lain and dia dengan Jaehyung yang paling sweet *o* Hurr KonJin [Hyeongkon x Seungjin] pon aku sukaaa, sobs sume comel *~*

RomeRay - Sejak dance dorang lagu Far Away tu ._. Zaman debut dorang aku suka TRome sebab dorang top bias dalam C-Clown and now Ray amek alih tempat TK -.- Kesian TK lol maaf ye Minwoo, Hyunil hot sangat (¬‿¬)

JRen - Aku taktau kenapa aku ship dorang, aku rasa dorang ni sweet semacam jek OTL but JRen is real, I told you.

SeJin - Sejak tengok fancam 1st fanmeet masa dorang debut tu omg Seyong nak cium pipi Chaejin ok pastu fancam masa birthday Seyong tu lagi laaaaa gila woi Chaejin cium pipi Seyong di khayalak ramai ;A; But aku ship SeyQ jugak tapi dorang ni tak banyak moment so I just picked SeJin lah dorang ni sweet gila, jealous aku -.-

RaviN - Sejak tengok VIXX TV ep.1 terus ship dorang HAHAHA what even..... eh tapi dorang comel ok lol vixx tv aku tengok ep.1 , 2 pastu episode belas-belas, tak ingat ep berapa then episode yang Ken start lagu ottokaji tu pastu ep.24 dorang kat Malaysia. Tu je lol ep lain tak tengok lagi ._. Malas.

HunHan - Aaa mereka ni memang aku ship gila-gila sebab dorang bias aku dalam EXO. Mostly exo fans jealous dengan hubungan dorang, kan? Lol dulu banyak gila gambar dorang aku save, sekarang dah delete sebab penuh and now aku dah kurang dengan exo, so yeah.


2) Why you ship OTP #3 ?
Sebab dorang comel sangaaaaaaat *o* hubungan dorang bagai air dicincang tak akan putus. Aku takkan ship member lain dalam B1A4, only them! Setiap kali nampak Sandeul or Baro dengan member lain aku akan rasa macam.... 'nooooooo asnakjnjksd' lol bahasa fangirl -.-


3) Have you ever read a fanfiction of OTP #9 ? If you have, insert link.
Tadakkk~ cukuplah, aku cukup malas nak baca fanfic sejak aku kekurangan idea nak buat FF sendiri OTL 


4) Give two words to decribe OTP #2
 Perfect Two. Miahaha


5) Out of all OTP listed, which OTP has the most chemistry ?
DongWoo, I guess. They're just like father and son. I ship YoungWoo as well, hehe. Eh tetibe speaking ._.


6) What is the similarities between OTP #4 ?
How to answer...... Aku tak tengok sampai habes lagi BTOB Diary tu so aku takdelah tau sangat perangai dorang ape sume but I think their similarities is their cuteness. Dikira juga ke? Ngehehe


7) Why is OTP #1 so important?
Mestilaaaaaa bagai air dicincang tak akan putus tahu! Kalau dorang gaduh ke apa ke, aku tinggal fandom lololol. [perhatian] perkara seperti ini tidak akan berlaku kerana aku adalah Bestfriend tegar, selamanya. Amin. 


8) Insert a video of OTP #5 moments.


Boleh ke 2 video? lol btw dalam dedua video tu ada KonJin jugak iaitu OTP fav aku juga but KonJae is the most fav OTP in A-JAX since Hyeongkon lebih rapat dengan Jaehyung, lol. Dua video tu forever fav aku ;w; Lol bagi sesape yang tak kenal mana Hyeongkon, Jaehyung, Seungjin, silalah kaji sendiri.


9) Which OTP do you think have the most hate?
Hm none. Aku rasa semua OTP tu digilai ramai. Cuma KonJae mungkin tak popular macam OTP yang lain. But aku yakin, peminat A-JAX pasti suka KonJae. Like seriously...


10) What is your hope for OTP #6 ?
Aku harap suatu hari nanti dorang perform Far Away dan bibir mereka bersentuhan secara tidak langsung MUAHAHA dan aku harap dorang akan amek banyak selca bersama.
11) What would you name your OTP #7's children?
You mean, ANAK ? Hm if it's SeyQ then their child name would be Chaejin but since my OTP #7 is SeJin then their child name would be JunQ hahaha whatever, they shouldn't get married, or else...


12) Who is the barricade of your OTP #1 ? Why?
Hm you know cinta 3 segi? Donghyun suka Minwoo, Youngmin pun suka Minwoo. So bila Donghyun bersama Minwoo, Youngmin lah penghalangnya dan bila Youngmin bersama Minwoo, Donghyun lah penghalangnya. But kadang tu Kwangmin, Hyunseong, Jeongmin pun boleh menjadi penghalang hubungang mereka. Pssffft, so typical.


13) Have your OTP #10 show up in the same variety show?
EXO? Variety show? You've got to be kidding me. Nak tunggu comeback pun kemain lama. And kalau dorang ada variety show pun aku tak rasa dorang dalam show yang sama sebab EXO-K di Korea dan EXO-M lebih kerap dia China. IDK IDK.


14) Have you ever think to leave OTP #8 ?
HELL NOOOOOO! Punya aku ship dorang sejak debut sampai sekarang walaupun dorang tak aktif di Korea but aku akan setia menanti comeback MyName dan mengharapkan lebih moment dorang bersama in future.


15) In your OTP #3, who is the husband and wife?
Eh? Dorang ni childish terlebih memang harapan ah nak cakap sape hubby sape wife.


16) Have you ever hate OTP #4 before shipping them? Why?
Never hates on them because they are my bias. Minhyuk bias aku sejak sebelum BTOB debut, sebelum BTOB dapat nama BTOB tu and Peniel since dia member last yang join so aku kenal dia sejak debut lah lagu Insane tu terus jatuh hati so terus ship PenHyuk.


17) What would you reply if someone said "Your OTP are just delusion. Stop shipping them pabo." about your OTP #1 ?
I would reply, "maybe you're newbie." Simple as that.


18) Have OTP #7 talk about each other? Insert video or just story about it.
JRen ._. Aku bukanlah NU'EST tegar but I think dorang pernah cakap pasal diri sendiri. Aku rasa lah sebab dorang ni dah macam couple sebenar aku tengok -.- Well, MinRen pun sama je lol MinJRen is real, OTL I ship them 3.


19) What is the most excited rumor about OTP #2 ?
Err they are planning to married soon with a child name Zelo but suddenly Yongguk stole Youngjae's heart from Daehyun but they don't even break up. So let's just wait what will happen in future. Fuh dah macam fanfic pulak -.-


20) Why people should ship OTP #5 ?
Tak payah ship pon takpeeeeeeee hahaha biarlah hanya peminat A-JAX sahaja yang ship mereka. 

The End.
Older Post | Newer Post