Abby, 19, AD student.

about post link +follow
Kind of boy/girl that I'm attracted to by Syeera Hrif
Assalammualaikum.



Aku masuk contest ni sebab....... kena tag hahaha so yeah aku masuk sesaje bukan nak menang ke apa eh lol and er aku rasa agak awkward nak tulis ciri-ciri lelaki yang aku minat ._. Tapi sebab aku takde menda nak buat sekarang, so yeah. Leggo!

1. ISLAM itu wajib.

2. Jaga iman walaupun aku takdelah baik mana pun ._. (eg: solat 5 waktu, puasa penuh)

3. Tak merokok / shisha / ambil dadah / minum arak dan segala yang haram.

4. Cari rezeki yang halal untuk bagi nafkah kepada bakal isteri & anak-anak. Ceh :p

5. Baik orangnya tapi jangan terlampau baik nanti apa pula jadi ._.

6. Hormat ibu bapa, nenek, atok, sedara mara dan relative yang lain.

7. Berdisiplin

8. Pembersih semestinya~

9. Pemalu hahaha lelaki pemalu ni comel ok (-w-) based on bias aku lah lol tetibe.

10. Seorang yang pendiam tapi sweet. Orang macam ni wujud, aku pernah jumpa HAHA

11. Seorang yang rendah diri tapi mesti bertempat. Kalau rendah diri sangat tak boleh jugak kan.

12. Mempunyai senyuman yang manis

13. Bibir sedang-sedang je jangan terlalu nipis or tebal.

14. Tak terlalu jiwang ok serious aku tak suka lelaki yang terlampau jiwang.

15. Terima aku seadanya. Ni semua orang pun nak kan lol

16. Ada image bad boy tapi sebenarnya baik XD

17. Skater boiiii *nyanyi lagu Avril* k aku kurang suka lelaki parkour or basikal ke apa ke, skate is cool.

18. Athlete ? Um not really but sometimes..... :/

19. Pandai masak. So nanti aku boleh selesaikan kerja rumah yang lain. Sweet ok macam kakak aku dengan suami dia ;w;

20. Hormat interest aku. Since nowaday ramai kpop haters ._. But rasanya besar nanti aku dah tak minat kpop kot lol

21. Boleh protect aku tak kira di mana dia berada. Ceh macam k-drama pulak kan boleh pergi on-time semata-mata nak selamatkan perempuan tersayang -.-

22. Pandai dalam subject yang aku lemah. Nanti kalau anak aku tanya soalan math ke sains ke sejarah takdelah aku terpinga-pinga nak jawab XD

23. Caring. Ni penting!!! 

24. Lelaki yang suka pada kanak-kanak. Comel sangaaaat bila lelaki dokong, gurau senda dengan bebudak ;w;

25. Mood maker dalam keluarga HAHA

26. Suka buat surprise. Tak kira time birthday or hari biasa.

27. Aku nak lelaki yang tak banyak EX. Senang cakap, NOT A PLAYBOY.

28. Minat dia mesti at least ada satu yang sama dengan aku.

29. Boleh pujuk aku dengan cara tersendiri kalau aku merajuk or sedih.

30. Boleh buat aku melting dengan hanya melafazkan word 'sayang' HAHAHA 

31. Pandai main gitar or piano tapi dedua instrument ni mengundang syaitan T_T

32. Suara sedap bila menyanyi & suara comel bila bercakap hahaha ni terjebak dengan kpop ok ignore

33. Tak kedekut. Ni penting lew kan nanti aku nak beli barang dapur guna duit sape kalau aku tak kerja (-w-)

34. Tak banyak melatah. Sikit-sikit tu boleh lah.

35. WAJIB beli hadiah time birthday muahaha

36. Tarikh penting mesti ingat sampai bila-bila kecuali takdir dia kena amnesia or nyanyok ._.

37. Seorang yang memahami.

38. Perangai tak terlalu annoying.

39. Sifat suka show off bakat terpendam depan perempuan tersayang. (depan isteri kalau nak lebih sweet)

40. Suka spend time dengan keluarga pada waktu lapang.

41. Tau jaga batas aurat. Even sesama lelaki.

42. TAK PERVERT. Ini penting. Oh ni patut di-list-kan di atas tapi aku lupa -.-

43. Fashionista but jangan terlalu diva ._.

44. Suka perempuan bertudung. Penting oh niiii penting sangat.

45. Ulzzang! Eh ni untuk Korean je lol

46. Tinggi dia jangan lebih 180cm sebab aku pendek -_-

47. Berat badan mesti maintain. Jangan cekeding cam aku T^T

48. Suka haiwan peliharaan such as kucing, rabbit, hamster *u*

49. Tak kesah aku kawan dengan lelaki lain asalkan tak over-gedik. Oh well, aku bukan perempuan jenis cemtu.

50. Berkelakuan comel macam budak kecik tapi fikiran matang.

51. Mesti tua dari aku. Jarak umur dalam 1-2 tahun (?) jarak 3 tahun pun boleh.

52. B-boy itu cool dan nampak hot :3

53. KENING TEBAL. Oh handsome *-*

54. Ada lesung pipit (-w-)

55. Suka pakai headband macam ni

56. Style rambut tak skema. Kalau boleh nak yang macam scene boy. Tau tak cemana style dorang? Lol macam ni or ni. Dua gambar tu aku treasure sampai sekarang ;w;

57. Style pakaian dia kalau boleh style hip hop. Pakai shirt yang corak simple, pakai topi or beanie hat, rantai kat seluar tu cool gila and seluar skinny.

58. Good listener. Senang nak ngadu pape nanti :3

59. Pandai melukis sebab aku pun suka melukis u_u

60. Tulisan lawa dan kemas. Nanti senang nak baca surat cinta dia lol 

61. Kat sekolah bukan kaki ponteng kelas.

62. Badan taknak sasa & berketul sangat. Geli -_-

63. Lelaki yang pakar IT

64. Pakar dalam bab membaiki. Nanti komputer, tepon, lampu rumah rosak ke senang takyah panggil orang suruh baiki. 

65. Bertanggungjawab. Wajib.

66. Tak suka memaksa sebab aku pun tak suka dipaksa.

67. Tak bajet or poyo bila keluar shopping or dalam laman sosial.

68. Tak kuat jealous. Nanti susah aku nak pujuk =_=

69. Pandai driving. Ini wajib ah, mana tau aku tak pass exam memandu kan hahaha

70. Suka tolong menolong. Sedekah lebih elok n__n

71. Bukan attention seeker

72. Lelaki pakai tuxedo *o* 

73. Berani. Haaa ni penting sebab aku ni penakut orangnya ._. serangga ._.

74. Outgoing person. Lifeless ye kalau dok rumah memanjang T.T

75. Suka teddy bear, ni comel hahaha serious XD

76. Minat photography ;u;

77. Setia pada yang satu. Aku taknak suami aku kahwin lain. Cukuplah madu bias tu fantasi je taknak jadi real u_u

78. Tak terlalu patriotik. Terlibat dalam politik pun aku tak suka ._.

79. Romantic. Tapi tak nak terlampau sangat.

80. Aku tak kesah dia tak minat kpop tapi jangan kutuk maki hina kpop depan aku ._.

Okay sampai 80 jelah aku buat. Dah mengantuk =_= Sekarang pukul 2:59 pagi ._. Oh and sorry eh aku banyak kait pasal suami isteri (-w-) Cinta Halal katakan~ Mekasih sape yang baca HAHA awkwardnya ._. Ok ok enough.

Tagged: Emy , Kak Mim , Wanis .


Aku tag 2 manusia lepasan SPM memandangkan dorang bakal jadi isteri orang HAHAHA
Older Post | Newer Post