Abby, 19, AD student.

about post link +follow
Hikmah.
Assalammualaikum...


Everything happens for a reason.
So today is 15/12/12, the date which I was supposed to be crazy with all those updates about NU'EST Face to Face event that held in The Mines, KL. But no. I cried today, yup. But not because of Nu'est. It because of something that really touch my heart. 
Can I just speak in Malay? 'Cause my english is not good.
So dalam pukul 11.30 cemtu, ayah aku pi kenduri kahwin anak kawan dia. Aku, Nadiah, Azzah & Mak aku pula pergi kenduri kahwin yang lain. Tinggal lah abang dengan nenek aku kat rumah. Nenek aku tak ikut, yelah sebab sakit kaki kan and etc. Ok meh lah aku cepatkan cerita. 

So kitorang balik dari majlis kahwin tu dalam pukul dua(?) something. Then, kitorang pi dapur. Tengok ah kenapa dapur macam bersepah. So kitorang pun tanya nenek, "nek, kenapa ni???" So nenek pun cerita lah apa yang terjadi...... orang tu india, katanya nak betulkan paip yang berdekatan dengan washer machine ni. Time tu pulak washer machine rumah aku memang ada prob. So nenek fikir ayah aku panggil orang suruh betulkan.

Orang india tu 'dingdong' rumah aku banyak kali. So maybe nenek aku rasa annoyed, and dia pun jenguk dari pintu. Nenek aku ingatkan Cik Amid (my dad's friend who worked as a plumber). Faham jelah orang tua ni kan eyesight dia dah tak jelas. So yeah. Nenek aku pun suruh orang tu masuk. Then, orang india tu pegi dapur kata nak betulkan paip and blabla. Dekat washer machine tu ada bakul surat khabar lama. Boleh pulak orang tu suruh nenek aku yang alihkan bakul berat tu. Bangang agaknya. Nenek aku pun cakap dalam hati 'pehal aku pulak yang kena alihkan'. But, dalam hati jelah yang mampu. Kang marah india tu, apa pulak yang dia buat kat nenek kan. Nenek pun risau juga lah sebab kat bawah tu dia sorang je. Abang aku kat atas dalam bilik air.

Lepas nenek dah alihkan bakul tu, nenek aku nak pandang kat india tu, tengok-tengok india tu dah hilang. Nenek aku pun dah pelik. Nenek jerit nama abang aku tapi mamat tu haram jadah tak dengar, babun toi. Nenek sanggup naik atas ;__; takut pape jadi kat cucu dia. Alhamdulillah, takde pape berlaku kat atas. 



And we all thought, takdelah barang berharga yang india tu curi kan. So kitorang pun teruskan hidup dengan happy, lol. Dalam pukul tiga lebih, Nadiah tengah guna laptop. Aku pulak bosan on kat phone. Then aku tanya lah Nadiah mana galaxy. Dia kata kat bawah. Okay, as usual kitorang charge galaxy kat sofa bawah di ruang tamu. But, that time, galaxy tu takde. So I thought, maybe Azzah sorok somewhere sebab budak tu takut mak sorok dari dia tak kasi main lol. Azzah pula tidur time tu. Aku pun pegi tanya kat mak mana galaxy. Mak pun kata kat bawah.

Aku pun turun bawah balik, cari satu ruang tamu. Mana lah tau terselit kat sofa ke, bawah meja ke kan. Takde jugak. Tanya abang aku, dia kata dia tak sentuh pun. Then baru aku sedar something. Aku pun cakap kat Nadiah dengan nada suspen. "WEH! entah-entah......" Nadiah pun dah suspen time tu. Dia pun dah fikir something bad happen. Nadiah ni pula asyik fikir positive je, dia suruh tanya nenek, mana tau nenek simpan ke. So aku pun pi tanya nenek and nenek kata takde. Okay..... so memang dah sah, india babun tu curi. 

Galaxy Tab okay -.- sabar jelah dengan india tak guna tu. Nak salahkan nenek sebab bagi india tu masuk rumah pun tak boleh sebab nenek taktau pape. Nak salahkan takdir, lagi lah tak boleh. Salahkan abang aku maybe(?) Sebab dia dok dalam bilik air lama-lama, bukan nak tolong nenek even nenek dah jerit banyak kali nama dia. Kesian nenek :'(

Ada lagi lah something yang berlaku antara family kitorang. But I think, tak perlu kot cerita. Privacy family sendiri kan. Benda nak berlaku, takleh nak buat apa dah. Bagus juga galaxy tu takde. So takdelah adik aku yang berumur 6 tahun tu asyik menghadap tab je. Aku time kecik takde pun main menda tu =_= But wehhhhh segala gambar yang ada dalam tab tu. Ya Allah, tolonglah kitorang. Aurat banyak dalam tu :( 


One more thing, aku tak kesah lah india tu nak curi apa pun. Asalkan semua family aku dalam keadaan selamat. Alhamdulillah. Terima kasih, Ya Allah.



Older Post | Newer Post