Abby, 19, AD student.

about post link +follow
Segmen Whoopers 1st Anniversary
Assalammualaikum, semua.


Aku member baru whoopers hahaha tapi teringin nak buat entry ni ._. Boleh kan? Hihik okay.
Cerita ringkas tentang whoopers:

Aku join whoopers kat group fb tu masa 1st anniversary dorang. Em ekceli kat twitter aku dah kenal banyak lah jugak member whoopers ni tapi aku tak tau dorang tu dari whoopers kecuali ika, nad, wanis, jojo, taja, jue... haa dorang jelah kot yang aku kenal kat twitter ._. 

Waktu mula-mula join Whoopers dan pandangan:

Waktu memula join whoopers ni aku rasa tersangatlah awkward dan taktau nak buat apa. Agak terkejut bila ramai yang spam, cakap Hi and buat intro memasing. Terkedu sebentar ketika itu. Peh ayat pehal skema -.- Setelah melalui dunia whoopers selama..... tak sampai berjam pon, aku rasa whoopers ni mostly friendly

Nama bias dan madu-madu:

Daehyun - wanis, jojo, jue.
L.Joe - jojo, jue.
Leo - unnie darla, jojo.
Rome - wanis, nad.
Ray - jojo, wanis, nad, dhilah.
Minhyuk - nad.
Peniel - wanis, nad, taja.

dah tu je, malas nak list sume.

5 Whoopers yang rapat dan sebab:

Ika - Kitorang kenal kat twitter, dia yang follow aku dulu tak silap :/ seperti yang Ika cakap, kitorang kenal sebab BAP punya signed album Warrior hahaha lawak je. Memula guna bahasa awak-kita pastu bila tah terus tukar aku-kau. Banyak 'secret' kitorang share sejak kitorang kenal ni. First time jumpa kat HBN 2012, sangat awkward time tu hahaha pastu pape event kpop je mesti pegi dengan dia ;w; Ilebiuuuuu :* 

Nad - Haaa dia ni aku kenal sejak BAP showcase. Masa tu rambut dia panjang, eh yeke ._. Dia diri sebelah aku masa dalam KL Live tu tapi tak bercakap pon HAHAHA kata-kata dia masa BAP showcase yang masih fresh dalam fikiran aku ialah 'Comeynyaaa Himchan'. Kata-kata dia yang ni forever aku akan ingat hahaha entah taktau kenapa ._. Pastu kali kedua jumpa dia time BiwanApink tu, paling latest jumpa dia time Shout Awards. Nad comeeeeel sayang hang :* 

Wanis - Sejujurnya kitorang takdelah rapat sangat macam tegur everyday kat twitter. Tapi dia ni kannnn aku rasa nak tumbuk je bila skype dengan dia ni, spazz pasal RomeRay dengan dia best hahaha gelak sakan aku, waduhhh -.- Mekasih kat skype sebab aku makin rapat dengan Wanis ;w; Wahai Wanis, kau lah madu Rome yang paling aku sayang :* 

Wana - Kitorang pernah jumpa dua kali, time ZE:A dengan Shout Awards. Comel je dia ni, muka putih lolol ni kira pandangan pertama aku terhadap Wana, lol. Lagi satu suka tengok blog & blogskin yang dia buat, lawooo *o*

Jojo - Jojo ni pun aku tak rapat sangat dengan dia. Tapi dia ni aku follow kat twitter sebelum aku kenal Ika. Kira dah berkurun lama lah aku follow twitter dia. Bias dia pon aku dah boleh hafal siapa sebab mostly sama dengan aku ._. Apa yang dia suka buat such as baca manga sume pon aku dah boleh hafal hahahaha then beberapa hari lepas sebelum 1st anniv whoopers, dia followback aku kat twitter then kitorang pon buat sesi kenalan walaupun aku dah tau serba sedikit pasal dia lol awkward gila time tu ._. 

Ada lagi whoopers yang aku kenal sebelum join group fb tu such as Taja, Jue and some inspirit (tak ingat nama twitter) tapi sorryyy tak include korang dalam ni sebab tak berapa rapat ._. 
Gambar kenangan dengan Whoopers:

Ada satu gambar dengan Ika masa Hari Belia tapi dia takde upload rasanya OTL mintak kat dia lol. Maaf ler, aku ni jenis malas nak amek selca kalau jumpa kat showcase/fanmeet. Save memory untuk fancam/fantaken miahaha.

.
.
.
.
.
.
.

Okay dah setakat ni je kot aku boleh tulis sebab yang lain tu.... macam lagu yang boleh membuatkan aku teringat whoopers tu still takde sebab aku baru join so takde banyak kenangan sangat dengan dorang ._. Pape pun, whoopers memang jjang! (/^O^)/

Older Post | Newer Post